søndag 7. mai 2017

Lamper

Endelig har jeg fått på plass noen lamper i min nye leilighet.

Med lite vinduer har det vært mørkt her. Det er selvfølgelig taklamper fra forrige eier her inne og de har gjort nytten sin de! Men de er ikke etter min smak... 

Nå er det mine fine lamper som lyser opp og gir stemning i stua.

Over spisestuebordet er det en Bolia loungelampe. Den er tett og lyser bare ned i bordet og sprer lyset utover bordoverflaten. Denne er et bruktfunn på finn og kostet meg veldig lite.




Den sorte stålampen er råkul! Den er 2 meter høy og 60 cm i diameter på det bredeste. Skjermen er laget av sorte bånd, sort på utsiden og grå på innsiden. Lysspillet fra båndene sprer seg utover vegg og tak, Denne lampen har jeg fått gratis!




Stålampen med 3 ben har høydejustering på inntil 60 cm. Det gjør at den raskt får rommet mer opplyst hvis den stilles maks opp. Denne har jeg også en sort skjerm til. Det er et billig triks for å få ny lampe på et blunk, å ha 2 forskjellige lampeskjermer!



Lys er stemning altså! 




 


Ingen kommentarer:

Black table! Et stuebord trenger ikke å være stort. Jeg liker det lite og nett. Det er såvidt vi har plass til noen få glass og en...