fredag 4. januar 2013

Grått + beige = Greige

Ja dette skal vist være den "nye" trend fargen i 2013!
Fargen har vært noen år men er på vei til å ta over etter
grå.
Her hos oss skal det bli litt forandringer på veggene i stua.
Det er så gøy å planlegge og jeg drømmer meg bort,
malingsjobben er mindre artig...

I følge ekspertene så er denne fargen varm, behagelig, elegant og koselig!! Litt 50-talls og helt riktig for 2013!
Den har de beste egenskapene til både grått og beige. Den er varmere en grå, men kjøligere enn beige.

Fargen er lekker sammen med både dype toner og også farger som ser litt møkkete ut.

Greige har jeg lyst til å ha på èn vegg, bak sofaen eller bak skjenken ved spisestua.
De andre veggene vil jeg nok ha eggehvite.

Greige kan enkelt styles og se fint ut sammen med både pastellfarger og dempede jordfarger.

Den passer til lavendeltoner, men også ren hvit.
Greige har egenskapene til en nøytral farge. 
Den eneste nyansen som bør unngås er visse nyanser av gult vist.

Planleggingen er igang!

Men det er rommet til velsa,
 som blir skolejente til høsten som aller først må pusses opp!!

God fredag og helg til deg og dine!

Hege










5 kommentarer:

Anette Willemine sa...

Godt nytt år!
Håper julen din har vært fin. :)

Mange fine nyanser av denne farven. Vi har en variant i stuen.

Ønsker deg en vakker start på 2013!

Klem,
AW

Nina sa...

Greige - nå har jeg lært noe nytt i dag - men jeg er glad i både grått og beige - og alle bruntoner - naturfarger i sin helhet, så dette er som musikk i mine ører ;).

Skjønt - male - jeg har ikke helt kommet over malesjokket etter å ha malt og malt og malt da vi bygde hus i 2003/2004. Småtraumer ennå ;).

Tusen takk for koselig kommentar inne på bloggen min. Jeg har aldri vært her inne på bloggen din - tror jeg - men har kikket litt rundt nå ved siden av QuizDan på tv.

Ønsker deg en kjempefin helg!

June sa...

Å så gøy med oppussing og planer!! :)
God helg og hyggelig å høre at du likte den nye headeren!
Klem June

Guttemamma sa...

Godt nytt år, og takk for koselig hilsen hos meg i dag! Greige har jeg lest /sett mye til i det siste...,ser ut som nydelige nyanser!
Klem♥

Fabelaktig sa...

Vi har en variant av greige i stuen - love it!

Ønsker deg en fabelaktig start på uken! Her skal resten av kvelden brukes på en etterlengtet bloggerunde, tiden strekker dessverre ikke til lenger *uff*

Klemklem

Barcelona!

Alle trenger en liten pause fra hverdagen. Jeg anbefaler deg en tur til Barcelona. Det er en kort flytur, 3,5 timer. Storbyen har AL...